Elmia Subcontractor

Elmia Subcontractor är Nordens största underleverantörsmässa. I över 20 år har Mediaspjuth hjälpt Sveriges industri att växa genom att vara en aktiv partner i planeringsarbetet för mässans PR-aktiviteter.

Varje år samlas cirka 1 200 utställare och upp mot 15 000 besökare på Elmia i Jönköping. Anledningen? Elmia Subcontractor – norra Europas ledande underleverantörsmässa. Här ställer underleverantörer från ett 30-tal länder ut för att visa vad just de har att erbjuda industrin. Elmia Subcontractor, som arrangerades för första gången 1975, är ett myller av komponenter av alla dess slag. Muttrar, skruvar, tätningar … Allt som behövs för att bygga en färdig produkt.
Sedan slutet på 1990-talet har Mediaspjuth varit med att planera PR-aktiviteter för Elmia Subcontractor. I takt med att mässan har vuxit sig större har även uppdragen blivit större i omfång. Här gäller det att locka besökare och samtidigt bjuda på en arena som är angelägen för utställarna. Elmia Subcontractor är inte bara en mässa – det är en affärs- och mötesplats för hela branschen. Här grundläggs affärer för närmare 18 miljarder kronor varje år.
I uppdraget från Elmia Subcontractor ingår det att ta fram ett fullspäckat scenprogram där branschens mest aktuella ämnen diskuteras. Här blandas besök från internationellt kända gäster med paneldebatter och kortare intervjuer. Mediaspjuth är med i processen från programidé till inbokning av gäster och moderering. I uppdraget ingår även projektledning, research, nyhetstexter och grafisk design.
Resultatet? En mässa som visar att den inte bara är en del av branschen –

Elmia Subcontractor är underleverantörsbranschen!

PR Annonser Digitalt
Tillbaka

Fler intressanta projekt