Flexator – ökad synlighet

I Smålands Anneberg, strax utanför Nässjö, har det byggts modulbyggda verksamhetslokaler i över 60 år. När allt fler börja inse fördelarna med att bygga industriellt krävs det att man tar plats för att synas. Flexator har anlitat Mediaspjuth för att öka synligheten.

När allt fler sätter fokus på det digitala har Flexator delvis tänkt tvärtom. År 2017 utkom det första numret av Flexator Magazine, en kundtidning som dels visar på företagets produkter i form av referenscase, dels fördelarna med att bygga modulhus. Tidningen bjuder även på intervjuer med inflytelserika personer med koppling till byggande. Mediaspjuth sköter produktionen av tidningen.

I samband med Kvalitetsmässan 2017 lanserade Flexator även begreppet Cirkulär byggekonomi, som lyfter fram fördelarna med industriellt byggande. Bland annat med hjälp av en folder som Mediaspjuth producerade. Till mässan var Mediaspjuth även med och tog fram Flexators mässkoncept för året.

Grafisk design Nyheter Research Projektledning Tidning Content
Tillbaka

Fler intressanta projekt