Hur får min kommunikation genomslag? Pierre Henriksson, skribent och projektledare på Mediaspjuth, har lång erfarenhet och ger sina 3 bästa tips hur man skapar bra content.
1. Sätt på dig kundglasögonen!
En vanlig fallgrop är att man utgår från vad man själv vill nå ut med. Men det är långt ifrån säkert att dina viktigaste frågor internt är det som lockar dina kunders intresse. I stället bör du sätta dig i deras sits och fråga dig vad som är intressant för dem. Tänk alltid kundnytta!
2. Skapa content som ger effekt!
Bra content är sann, berör och leder till aktivitet. Ett enkelt tips är storytelling – att du bygger en dramaturgi på något som dina kunder känner till, vet om eller tror sig ha en bild av.
3. Var frekvent och konsekvent!
Tro inte att du är klar bara för att du har lyckats skapa content en gång. Se till att uppdatera ofta – och visa tydligt att det är du som är avsändare!
Vill du ha fler tips?
Kontakta oss på Mediaspjuth!